وارد شوید

سوالی دارید؟

برای اطلاع از تخفیف دوره ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

blogImage
تریدسرا
1 تیر 1400

الگو کندلی کودک رها شده (Abandoned Baby)چیست؟

0

الگو کودک رها شده یک الگوی (حداقل) سه کندلی از نوع بازگشتی است که کندل میانی آن یک دوجی بوده در خاتمه یک روند صعودی یا نزولی می تواند تشکیل شود. نام های دیگر این الگو، بچه سر راهی و بچه رها شده است.

 

الگو کودک رها شده صعودی (Bullish Abandoned Baby)

در یک روند نزولی به علت بالا بودن قدرت فروشندگان، ابتدا کندلی نزولی (قرمز) با بدنه نسبتا بزرگی شکل می گیرد. کندل دوم یک کندل دوجی است که  پایین تر از کندل اول عموما با یک گپ قیمتی تشکیل می شود. کندل سوم بالاتر از دوجی باز می شود و با قدرت به سمت بالا حرکت می کند.

با تشکیل این الگو انتظار می رود که فشار فروش حداقل به طور موقت از بین رفته باشد و قیمت به حرکت صعودی خود ادامه دهد.

 

الگو کودک رها شده نزولی (Bearish Abandoned Baby)

در یک روند صعودی به علت بالا بودن قدرت خریداران، ابتدا کندلی صعودی (سبز) با بدنه نسبتا بزرگی شکل می گیرد. کندل دوم یک کندل دوجی است که بالاتر از کندل اول عموما با یک گپ قیمتی تشکیل می شود. کندل سوم پایین تر از دوجی باز می شود و با قدرت به سمت پایین حرکت می کند.

با تشکیل این الگو انتظار می رود که فشار خرید حداقل به طور موقت از بین رفته باشد و قیمت به حرکت نزولی خود ادامه دهد.

 

نکات الگوی کودک رها شده

  • کندل دوجی ممکن است بدون گپ قیمتی نسبت به کندل اول تشکیل شود. در واقع وجود گپ قیمتی الزامی نیست.
  • هر چه اندازه گپ قیمتی تشکیل شده بیشتر باشد، اعتبار الگو بالاتر است.
  • الگو کودک رها شده می تواند بیشتر از سه کندل باشد. در واقع این الگو می تواند شامل چند کندل دوجی به جای یک دوجی باشد.
  • الگوی کودک رها شده به دلیل الزامات سختگیرانه ای که برای تشکیل آن وجود دارد، یک الگوی کم یاب است.
  • شبیه ترین الگوی کندلی به الگو کودک رها شده نزولی، الگو ستاره عصرگاهی است. با این تفاوت که کندل میانی در الگو ستاره عصرگاهی یک فرفره است.
  • شبیه ترین الگوی کندلی به الگو کودک رها شده صعودی، الگو ستاره صبحگاهی است. با این تفاوت که کندل میانی در الگو ستاره صبحگاهی یک فرفره است.

 

معامله با الگوی کودک رها شده

برای معامله با الگوی کودک رها شده صعودی می توان در نقطه وقوع شکست در بالای کندل سوم این الگو وارد معامله خرید شد. حد ضرر این معامله را می توان روی کمترین قیمت کندل دوجی تنظیم کرد. البته سود احتمالی ممکن است ریسک وارد شده به حساب شما را توجیه نکند. معامله گران محتاط تر می توانند حد ضرر خود را کمترین قیمت کندل سوم قرار دهند.

برای معامله با الگو کودک رها شده نزولی می توان در نقطه وقوع شکست در پایین کندل سوم این الگو وارد پوزیشن شورت شد. حد ضرر این معامله را می توان روی بیشترین قیمت کندل دوجی تنظیم کرد. البته سود احتمالی ممکن است ریسک وارد شده به حساب شما را توجیه نکند. معامله گران محتاط تر می توانند حد ضرر خود را بیشترین قیمت کندل سوم قرار دهند.

برای تعیین سود این معامله، بهتر است از سایر ابزارهای تحلیل؛ همچون خط روند، حمایت و مقاومت، باندهای بولینگر، RSI و یا فیبوناچی بازگشتی (Fibonacci Retracement) استفاده نمود. به عنوان مثال معامله گران، ممکن است یک هدف قیمتی را با استفاده از برگشت 50% در فیبوناچی بازگشتی تعیین نمایند.

 

 

اشتراک گذاری در:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط