وارد شوید

سوالی دارید؟

برای اطلاع از تخفیف دوره ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

blogImage
تریدسرا
24 تیر 1400

تله خرسی Bearish Trap چیست؟

0

تله خرسی اصطلاحا به مرحله ای از یک روند صعودی گفته می شود که با ریزش ناگهانی قیمت، فعالان بازار به اشتباه تصور می کنند یک روند نزولی در حال آغاز شدن است در حالیکه این افت قیمت، صرفا موقتی بوده است. فروشندگان که به خرس های بازار معروف هستند در دام این تله می افتند و جایی که نباید دارایی خود را میفروختند دست به فروش میزنند. در چنین شرایطی بعضی از تریدرها سعی می کنند با گرفتن موقعیت شورت از کاهش قیمت سود بگیرند. موقعیت شورت، یکی از تکنیک‌های تریدینگ است که طی آن، معامله‌گر یک دارایی یا قراردادهای مربوط به آن را از کارگزاری و از طریق مارجین قرض می‌گیرد. سرمایه‌گذار، دارایی مالی قرض گرفته‌شده را با هدف خرید مجدد آن‌ در شرایطی که قیمت به سطح معینی کاهش یابد، به فروش می‌رساند. بدین ترتیب، سرمایه‌گذار قادر است از کاهش قیمت یک دارایی به سود برسد. زمانی که پیش‌بینی کاهش قیمت یک سرمایه‌گذار خرسی اشتباه از آب درآید، خطر گیر افتادن در یک تله خرسی افزایش می‌یابد. فروشندگان استقراضی در صورت افزایش قیمت یک دارایی مجبورند با بستن موقعیت‌ها، از ضررهای بیشتر جلوگیری کنند

پیش بینی تله خرسی ممکن است؟

بهترین راه برای مواجهه با تله‌ خرسی، تشخیص علائم هشداردهنده قبل از وقوع این اتفاق است.  در یک روند صعودی، کاهش حجم معاملات و کاهش قدرت روند قیمت بهترین علامت های پیش بینی این اتفاق است. زمانی که احتمال وقوع تله خرسی وجود دارد، تریدر باید در سریع‌ترین زمان ممکن از معامله خارج شود. در چنین مواقعی تنظیم حد ضرر در صرافی می‌تواند کاربردی باشد، مخصوصاً در شرایطی که بازار می‌تواند باعث تصمیمات هیجانی شود.
فعالان بازار اغلب با تکیه بر الگوهای تکنیکال، روندهای بازار را تحلیل می‌کنند و سپس به ارزیابی راهبردهای سرمایه‌گذاری می‌پردازند. تریدرهای تکنیکال تلاش می‌کنند با استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلفی مانند جابه‌جایی‌های فیبوناچی، شاخص قدرت نسبی (RSI) و اندیکاتورهای حجمی، تله‌های خرسی را شناسایی کرده و از آنها دوری کنند. این ابزارها به تریدرها در درک و پیش‌بینی صحت و پایداری روند فعلی قیمت یک دارایی، کمک زیادی می‌کنند.

اشتراک گذاری در:
منبع مقاله: Investopedia

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط