وارد شوید

سوالی دارید؟

برای اطلاع از تخفیف دوره ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

blogImage
تریدسرا
9 خرداد 1401

افتتاح اولین ساختمان کریپتو در جهان با مزرعه استخراج بیت کوین در آرژانتین

0

این ساختمان یک ساختمان لاکچری بوده و دارای بیش از 100 واحد مسکونی با 2، 3 و یا 4 اتاق خواب است. بسیاری از این واحدها قبلا پیش فروش شده اند. قیمت هر متر مربع آن به طور میانگین سه هزار دلار است. چهار طبقه از زیرزمین این ساختمان به فارمینگ بیت کوین اختصاص داده شده است. در دیوارهای لابی این ساختمان نیز امکان فروش NFT های مالکین دیده شده است.

سرمایه گذار این پروژه ساختمانی شرکت Newlink Capital بوده و بنیانگذار آن می گوید به خوبی از نوسانات قیمت بیت کوین آگاه است. برای مقابله با این اتفاق، برنامه این است که میانگین قیمت بیت کوین در 12 ماه گذشته محاسبه شود و از آن قیمت متوسط برای مقیاس گذاری مزرعه استخراج به گونه ای استفاده شود که از نظر تئوری اجازه می دهد تا ماینینگ 100 درصد هزینه ها را پوشش دهد. در نهایت هدف این است که بیت کوین مازاد استخراج شده بین مالکین واحدها تقسیم شود.

دو تهدید ادامه فعالیت این ساختمان

1- انرژی در آرژانتین در حال حاضر به دلیل شدت یارانه پرداختی بر آن ارزان است. اگر قیمت برق به طرز افسار گسیخته ای بالا رود، بنیانگذار New Capital می گوید که به فکر تامین برق مصرفی از انرژی خورشیدی هستیم.

2- در صورت سقوط قیمت بیت کوین به منطقه قیمتی که طبق برنامه ریزی ساختمان نتواند هزینه های خود را پوشش دهد؛ باز هم استفاده از انرژی های تجدید پذیر می تواند راهگشا باشد.

اشتراک گذاری در:
منبع خبر: Interesting Engineering

برچسب های خبر:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط