وارد شوید

سوالی دارید؟

برای اطلاع از تخفیف دوره ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

blogImage
تریدسرا
23 تیر 1400

تله گاوی Bullish Trap چیست؟

0

تله گاوی یک سیگنال نادرست در تحلیل تکنیکال است و زمانی اتفاق می افتد که در نمودار نزولی یک سهم، شاخص یا ارزدیجیتال برای مدتی قیمت رشد می کند و فعالان بازار را متقاعد میکند که روند صعودی شروع شده است. اما روند مجددا نزولی شده و سطح حمایت قبلی خود را می شکند این اتفاق باعث می شود که پوزیشن های لانگ زیادی لیکوئید شوند که گذاشتن حد ضرر یا استاپ لاس در معاملات کمک بزرگی به جلوگیری از ایجاد ضررهای خیلی بزرگ به تریدرها می شود. تله خرسی برعکس تله گاوی است و حالتی است که در یک روند صعودی قیمت برای مدتی افت می کند و مجددا صعودی می شود.

تله گاوی چه زمانی اتفاق می افتد؟

تله گاوی معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک ناحیه مقاومت تاریخی رو به بالا شکسته می شود ولی خریداران نمی توانند با قدرت از این روند صعودی حمایت کنند. فروشندگان هم با مشاهده کاهش قدرت حرکت قیمت رو به بالا اقدام به فروش دارایی های خود می کنند. در نتیجه این کار قیمت به مقاومت پولبک زده و آن را رو به سطح پایین می شکند. این اتفاق باعث وارد آمدن ضرر به خریداران شده و حتی اگر خریداران حد ضرر خود را تعیین نکرده باشند موجب از دست رفتن دارایی آنها می گردد.

این تله را چگونه تشخیص دهیم؟

با دقت به حجم معاملات و قدرت روند افزایش قیمت می توان تا حد زیادی از این تله پیشگیری کرد. تریدر پس از مشاهده کاهش حجم معاملات و یا کاهش قدرت روند افزایش قیمت باید هر چه زودتر از معامله خارج شود. یک روش نجات بخش هر تریدر تنظیم حد ضرر معاملات در صرافی است.
تریدر برای جلوگیری از گیر کردن در یک تله گاوی باید منتظر تائیدیه های قوی برای ورود به یک معامله باشد و بهتر است حد ضرر خود را اندکی پایین تر از نزدیک ترین حمایت به مقاومت قرار دهد.

اشتراک گذاری در:
منبع مقاله: Investopedia

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط