وارد شوید

سوالی دارید؟

برای اطلاع از تخفیف دوره ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

blogImage
تریدسرا
28 خرداد 1400

الگو کندلی سه سرباز سفید (Three White Soldiers) چیست؟

0

الگو سه سرباز سفید، یک الگوی سه کندلی است که از سه کندل همرنگ صعودی متوالی تشکیل شده است. این الگو یک الگوی برگشتی است که می تواند در پایان روند نزولی و یا پس از مدتی درجا زدن قیمت ظاهر شود. الگو سه سرباز سفید، نشانگر سطوح حمایتی مهم است.

 

مفهوم الگو سه سرباز سفید

پس از یک روند نزولی طولانی، با رسیدن قیمت به حمایت در کندل اول تعدادی از خریداران وارد معامله شده و با تقاضای خود باعث افزایش قیمت می شوند. در کندل دوم، به دلیل اینکه دارایی درگیر یک روند خرسی طولانی بوده، خریداران محتاطانه وارد عمل می شوند و با انتشار اخبار مثبت و بی میلی فروشندگان، در کندل سوم خریداران قدرت کامل را در دست می گیرند. توجه کنید که از منظر روانشناسی، الگو سه سرباز سفید در نیمی از اوقات در روزهای آتی در یک روند رنج (Range) باقی می ماند  تا خریداران بیشتری وارد عمل شده و با فشار تقاضای خود قیمت دارایی را افزایش دهند.

 محدودیت های الگوی سه سرباز

ممکن است سه سرباز سفید طی دوران تثبیت قیمت (Consolidation) یا رنج (بی‌روند) بازار ظاهر شود و به جای آنکه جهت حرکت قیمت تغییر کند، به مسیر خود ادامه دهد. یکی از مهم ترین نکاتی که باید در تشخیص الگوی سه سرباز سفید در نظر گرفت؛ میزان حجم معاملات است. به طور کلی، هر الگویی که حجم معاملات کمی داشته باشد قابل تردید است. زیرا در چنین وضعیتی رفتار بازار به جای آنکه برآیند رفتار افراد بسیار باشد، از افراد معدودی متأثر است.

الگو سه سرباز سفید، زمانی یک الگوی برگشتی قابل اعتماد محسوب می شود که توسط سایر اندیکاتورها و اسیلاتورها مانند RSI، خط روند، میانگین متحرک و باندهای بولینگر تایید شود و حجم بالای معاملات نیز آن را تایید نماید. البته باید توجه نمود که حرکات قوی به سمت بالا می تواند موقتا RSI را در منطقه اشباع خرید قرار دهد. بنابراین بهتر است برای ورود به معامله، دنبال تاییدیه های بیشتری باشیم.

نکات الگو سه سرباز سفید

  • هر سه کندل باید صعودی باشند.
  • هر کندل باید بالاتر از بدنه کندل قبلی خود بسته شود.
  • میزان رشد هر کندل نسبت به کندل قبل، نشان‌دهنده قدرت بیشتر الگو است.
  • هر سه کندل باید فاقد سایه باشند یا سایه کوچکی داشته باشند.
  • هر چقدر طول کندل ها بلند تر باشد اعتبار کندل ها بیشتر است.
  • طول کندل سوم نباید کوتاه باشد در این صورت از اعتبار الگو کاسته می شود.
  • رشد حجم معاملات همزمان با رشد کندل ها، نشان‌دهنده قدرت بیشتر الگو است.
  • اگر الگو سه سرباز سفید در یک حمایت قرار گرفته باشد، اعتبار الگو بالاتر است.
  • الگوی سه کلاغ سیاه، نقطه مقابل الگو سه سرباز سفید است.

اشتراک گذاری در:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط