وارد شوید

سوالی دارید؟

برای اطلاع از تخفیف دوره ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

blogImage
تریدسرا
8 خرداد 1401

لزوم کند بودن روند توسعه پروژه های مبتنی بر بلاک چین

0

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو در همایش اجماع 2022 که سالیانه توسط کوین دسک برگزار می شود، گفت: توسعه پروژه ها در فضای بلاکچین باید با سرعت کمتری صورت پذیرد. او معتقد است، فروپاشی لونا و 14 میلیارد دلار هک پلتفرم های بلاکچینی ناشی از سرعت بالا در توسعه این تکنولوژی است. فروپاشی لونا فاجعه ای بود که به عقیده وی به این زودی ها اعتماد عمومی را نسبت به ارزهای دیجیتال باز نخواهد گرداند.
هاسکینسون افزود بر همین مبنا، او شرکتش معتقدند که میزان پیشرفت یک پروژه باید در طی سال ها یا حتی دهه ها اندازه گیری شود، نه آنکه این پیشرفت در هفته ها یا ماه ها مورد ارزیابی قرار بگیرد. بنیانگذار کاردانو همچنین می گوید اینکه یک پروژه در یک مدت کوتاه موفق باشد اهمیتی ندارد. این مهم است که یک پروژه در طی سالیان تحت استرس تست قرار بگیرد و انعطاف پذیری خود را نشان دهد.
هاسکینسون تایید کرد که روند توسعه کاردانو کمی کندتر از پروژه های دیگر است، مثلا این پروژه قابلیت قراردادهای هوشمند را در سال گذشته پس از چهار سال از آغاز فعالیتش به دست آورد. وی گفت: در دراز مدت، رویکرد کندتر برنده خواهد بود و پروژه هایی که در کوتاه مدت پر سر و صدا ظاهر می شوند در انتها محکوم به شکست هستند.
کاردانو در اتیوپی
هاسکینسون، از آپریل 2021 با اتیوپی برای طراحی سیستمی مبتنی بر بلاک چین برای آموزش دانش آموزان در این کشور قرارداد امضا کرد. او در این باره می گوید که تصور می کند تا پایان 2022، دو میلیون دانش آموز در این پلتفرم آموزش ببینند و تا پایان 2023 این عدد به پنج میلیون برسد.
هاسکینسون افزود بنا بر طرح نخست وزیر اتیوپی مبنی بر اتیوپی دیجیتال تا سال 2025، کاردانو آمادگی اجرای این ایده را دارد.

اشتراک گذاری در:
منبع خبر: Coin Desk

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط