وارد شوید

سوالی دارید؟

برای اطلاع از تخفیف دوره ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

blogImage
تریدسرا
8 آذر 1400

ریگ استخراج یا ماینینگ ریگ چیست؟

0

اگر تا با حال در مورد استخراج ارزهای دیجیتال مطالعه کرده باشید، حتما با عبارت ریگ استخراج یا ماینینگ ریگ برخورد کرده اید. در واقع به کلیه تجهیزات استخراج ارز دیجیتال ریگ استخراج می گویند.
ریگ استخراج، تجهیزات سخت افزاری قدرتمند برای استخراج ارز دیجیتال است. نکته مهم این است که استخراج ارز دیجیتال به صورت سودآور، نیاز به سرمایه گذاری و صبر دارد.

در انتخاب یک ریگ استخراج چه نکاتی را باید مدنظر بگیریم؟

1- نرخ هش یا Hash Rate: نرخ هش به زبان ساده تعداد محاسباتی است که ریگ استخراج شما برای حل معادلات ریاضی در یک ثانیه می تواند انجام دهد. پیشنهاد میکنم برای مطالعه بیشتر مقاله هش و هش ریت چیست؟ را مطالعه کنید.
2- میانگین هزینه های انرژی مصرفی: تمام این قدرت محاسباتی نیازمند انرژی برق زیادی است که نهایتاً هزینه‌های استخراج را افزایش میدهد. بنابراین قبل از انتخاب تجهیزات استخراج شما باید از میزان برق مصرفی آنها آگاه باشید تا اطمینان حاصل کنید که تمام پول عایدی‌تان از محل استخراج را برای پرداخت هزینه‌های برق مصرفی خرج نخواهید کرد.

اجزای یک ریگ استخراج یا ریگ ماینینگ:

یک ریگ استخراج ارز دیجیتال، کامپیوتری با تعداد زیادی کارت گرافیک ولی فاقد مانیتور است. در اینجا داخل کیس را با تعداد زیادی پردازشگر گرافیکی، پاور برای تامین انرژی، یک مادربورد و البته یک سیستم خنک‌کنندگی قوی پر می‌ کنند. با توجه به تعدد کارت‌های گرافیک قرار گرفته، اهمیت پیاده کردن یک سیستم کولینگ قدرتمند چند برابر می‌شود. اگر یک مانیتور به این سیستم وصل کنید نتیجه یک سیستم قوی گیمینگ خواهد بود.
ریگ استخراج به اینترنت و در نتیجه شبکه بلاک چین ارز دیجیتال مورد نظر متصل است. این شبکه برای پردازش تراکنش‌های کاربران، متکی به قدرت کارت‌های گرافیک ریگ‌های متصل به آن است. به طور دقیق‌تر، ریگ ماینینگ متشکل از اجزای زیر است:

  • یک مادربورد عادی با توانایی پیوند دادن به تعدادی کانکتور برای کارت‌های گرافیک
  • یک هارد دیسک (HDD) با حافظه‌ای بین 100 الی 250 گیگابایت به منظور ذخیره کردن کیف پول ارز دیجیتال مورد نظر.
  • تعدادی پردازشگر گرافیکی که مهمترین اجزای یک ریگ ماینینگ محسوب می‌شوند. در حالت کلی، خرید گران‌ترین و قدرتمندترین کارت گرافیک کار عاقلانه‌ای نیست، چرا که کارت‌های گرافیک ارزانتر به خاطر هزینه اولیه پایین‌تر و مصرف انرژی کمتر، سود بیشتری خواهند داشت. به عبارتی اگر x میلیون تومان برای خرید کارت گرافیک ریگ ماینینگ خود در نظر گرفته‌اید، به جای خرید یک کارت گرافیکی قوی با این هزینه، چند محصول ارزانتر با مجموع قیمت x خریداری کنید.
  • تعدادی پاور. یک ریگ استخراج متشکل از چهار پردازشگر گرافیکی به بیش از یک پاور نیاز دارد. معمولا ماینرها چند واحد 750 واتی به هم متصل می‌کنند.
  • یک پاور آداپتور برای کارت‌های گرافیک. کارت‌های ویدیو با استفاده از کار‌ت‌های توسعه مخصوص به مادربورد متصل می‌شوند.
  • یک پاور سوئیچ
  • یک سیستم خنک‌کنندگی. بهتر است برای داشتن تهویه مناسب، چند فن مناسب در نظر بگیرید.
  • یک  فریم مناسب برای تمامی این قطعات که واقعا از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر فردی تجهیزات، سرمایه، تخصص و مکان مناسب برای استخراج ارز را ندارد بهتر است کلاود ماینینگ یا استخراج ابری را از طریق سایت های معتبری همچون جنسیس ماینینگ را امتحان کند. رئیس این شرکت در گفتگویی با سایت کوین تلگراف عدم نیاز به سرمایه اولیه زیاد، عدم نیاز به ایجاد ریگ ماینینگ به دست خود، حذف شدن هزینه برق، امکان متوقف کردن فعالیت در هر زمان و عدم اجبار برای داشتن دانش فنی بالا بخشی از مزایای استخراج ابری نام برد.
در این روش درآمد پایین‌تر خواهد بود، اما در هر صورت استخراج ابری به افراد فاقد سرمایه کافی کمک می‌کند به رویای کسب درآمد منفعل از محل استخراج ارزهای دیجیتال برسند.

اشتراک گذاری در:
منبع مقاله: Bitcoin.it

برچسب های مقاله:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط