وارد شوید

سوالی دارید؟

برای اطلاع از تخفیف دوره ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

blogImage
تریدسرا
4 تیر 1400

الگو کندلی جی هوک (J-Hook) چیست؟

0

الگو جی هوک، الگویی چند کندلی و یکی از الگوهای بسیار رایج پرایس اکشن می باشد. این الگو به خصوص در روندهای صعودی به راحتی شناسایی شده و سودهای قابل توجهی را نصیب معامله گر می نماید. از آنجا که در روندهای صعودی این الگو شبیه به حرف J است پیدا کردن آن خیلی ساده است. این الگو دارای دو حالت صعودی و نزولی است.

 

الگو جی هوک صعودی

در این الگو، قبل از اینکه روند صعودی ادامه داشته باشد، قیمت جهت فعال سازی سفارش های خرید در قیمت مناسب، مقداری با شیب نزولی رو به پایین حرکت می کند. این اصلاح قیمتی نباید بیش از چهار کندل ادامه داشته باشد و در این بخش، کندل ها باید بیشترین قیمت های پایین تر از یکدیگر داشته باشند.

سپس قیمت حرکت نزولی خود را متوقف کرده و به صورت رنج (Range) تبدیل می شود. کمترین قیمت کندل ها در بخش رنج همگی باید در یک ردیف قرار داشته باشند. بنابراین می توان یک مستطیل دور کندل های بخش رنج رسم کرد که نشان دهنده دامنه حرکت قیمت است.

این شرایط تا زمانی که بیشترین قیمت اولین کندل الگوی جی هوک توسط یک کندل به بالا شکسته شود، ادامه خواهد داشت. با این شکست رو به بالای قیمت است که الگوی جی هوک صعودی تایید شده و سیگنال خرید صادر می گردد.

 

مراحل الگوی جی هوک صعودی به طور خلاصه

1-  قیمت در یک روند صعودی رو به بالا حرکت می کند.

2- قیمت، برگشت (Pullback) را به طول حداکثر 4 کندل انجام می دهد که بیشترین قیمت کندل ها کاهشی است.

3- قیمت حرکت رو به پایین خود را متوقف می کند و یک حمایت نمایان می شود که قیمت در آن حرکت رنجی را به طول معمولا بیش از دو کندل انجام می دهد. در حالت ایده آل، کمترین قیمت این کندل های روند رنج در یک سطح قرار دارند.

4- قیمت در جهت صعودی قبلی خود به سمت بالا حرکت می کند که بیشترین قیمت این کندل ها بالاتر از یکدیگر هستند.

5- سپس قیمت با یک شکست رو به بالا الگوی جی هوک را کامل می کند. این شکست در سطح اولین کندلی است که پولبک در آن صورت گرفته است.

 

الگو جی هوک نزولی

در این الگو، قبل از اینکه روند نزولی ادامه داشته باشد، قیمت جهت فعال سازی سفارش های فروش در قیمت مناسب، مقداری با شیب صعودی رو به بالا حرکت می کند. این رشد قیمتی نباید بیش از چهار کندل ادامه داشته باشد و در این رشد، کندل ها باید بیشترین قیمت های بالاتر از یکدیگر داشته باشند.

سپس قیمت حرکت صعودی خود را متوقف کرده و به صورت رنج (Range) تبدیل می شود. بیشترین قیمت کندل ها در بخش رنج همگی باید در یک ردیف قرار داشته باشند. بنابراین می توان یک مستطیل دور کندل های بخش رنج رسم نمود که نشان دهنده دامنه حرکت قیمت است.

این شرایط تا زمانی که کمترین قیمت اولین کندل الگوی جی هوک توسط یک کندل به پایین شکسته شود، ادامه خواهد داشت. با این شکست رو به پایین قیمت است که الگوی جی هوک نزولی تایید شده و سیگنال فروش صادر می گردد.

 

مراحل الگوی جی هوک نزولی به طور خلاصه

1-  قیمت در یک روند نزولی رو به پایین حرکت می کند.

2- قیمت برگشتی (Pullback) به طول حداکثر 4 کندل انجام می دهد که کمترین قیمت کندل ها افزایشی است.

3- قیمت حرکت رو به بالای خود را متوقف می کند و یک مقاومت نمایان می شود که قیمت در آن حرکت رنجی را به طول معمولا بیش از دو کندل انجام می دهد. در حالت ایده آل، بیشترین قیمت این کندل های روند رنج در یک سطح قرار دارند.

4- قیمت در جهت نزولی قبلی خود به سمت پایین حرکت می کند که کمترین قیمت این کندل ها پایین تر از یکدیگر هستند.

5- سپس قیمت با یک شکست رو به پایین الگوی جی هوک را کامل می نماید. این شکست در سطح اولین کندلی است که پولبک در آن صورت گرفته است.

 

اشتراک گذاری در:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط