وارد شوید

سوالی دارید؟

برای اطلاع از تخفیف دوره ها ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

blogImage
تریدسرا
18 آذر 1400

معرفی واحدهای شمارش اتریوم

0

مانند تمام ارزهای فیات (مانند پنی -penny- و نیکل -nickel- برای دلار) که از واحدهای کوچکتر تشکیل شده اند، بعضی رمزارزها همچون بیت کوین و اتریوم نیز از واحدهای کوچکتر شمارش تشکیل شده اند.

واحدهای شمارش اتریوم چرا به وجود آمدند؟

با بالا رفتن ارزش هر اتریوم، اندازۀ تراکنش‌ها در شبکه کاهش پیدا می‌کند. اگر در نظر بگیریم هر اتریوم برابر با 4300 دلار است، شخصی که مقدار بسیار کمی از یک اتر را بخواهد خرج کند (به‌طور مثال ۰٫۰۰۲۵ اتر)، برای انجام تراکنش هزینه‌های کوچک‌تری را نیز باید پرداخت کند که رفته‌‌رفته این عدد اعشاری طولانی‌تر و کوچک‌تر می‌شود.

از یکاهای شمارش اتر می‌توان وِی (wei) و گواِی (gwei) را نام برد.

کوچک‌ترین واحد شبکۀ اتریوم وِی است. رابطۀ بین وِی و اتر را می‌توان مشابه با رابطۀ سنت و دلار در نظر گرفت.

گواِی مخفف گیگا‌وِی (gigawei) و برابر با 9^(10) وِی است. گواِی با نام‌های دیگری مانند شانن (shannon)، نانواِتِر (nanoether) و نانو (nano) نیز شناخته می‌شود.

۱ اتر = 9^(10) گو‌اِی = 18^(10) وِی

فرض کنید هزینۀ‌ جابه‌جایی تراکنشی که مثال زدیم برابر با ۰٫۰۰۰۰42434 اتر باشد. حال به جای به‌کارگیری یک عدد اعشاری طولانی، می‌توان از جایگزین آن یعنی 42434 گواِی استفاده کرد.

اسامی غیر رسمی واحدهای شمارش اتریوم

از آنجا که بیشتر تراکنش ها در شبکه اتریوم بر اساس اتر و وِی انجام می شود، به احتمال زیاد همه واحدهای ذکر شده به کارتان نخواهد آمد، اما دانستن آنها خالی از لطف نیست. اسامی غیر رسمی واحدهای شمارش اتریوم توسط طرفداران و توسعه دهندگان اتریوم به کار می رود به اشخاص سرشناسی اشاره می کند.

وِی (Wei): اشاره دارد به وِی دای (Wei Dai)، شخصی که به مفهوم ارزهای دیجیتال را شکل داد و به خاطر خلق بی مانی (B-Money) پیش از ظهور بیت کوین شهرت دارد.

Kwei (Babbage): اشاره دارد به چارلز بَبِج (Charles Babbage)، ریاضیدان، فیلسوف، مخترع و مهندس مکانیک انگلیسی که اولین موتور محاسبات اتوماتیک را طراحی کرد.

Mwei (Lovelace): اشاره دارد به آدا لاولِیس (Ada Lovelace)، ریاضیدان، نویسنده و برنامه‌نویس کامپیوتری که اولین الگوریتم را منتشر کرد.

Gwei (Shannon): اشاره دارد به کلاد شانن (Claude Shannon)، ریاضیدان، رمزنگار و تحلیل‌گر کریپتوی آمریکایی که به عنوان پدر تئوری اطلاعات شناخته می‌شود.

Twei (Szabo): اشاره دارد به نیک سابو (Nick Szabo)، دانشمند علوم کامپیوتر، پژوهشگر حقوق و رمزنگار که به خاطر تحقیقات نوآورانه‌اش در قراردادهای دیجیتال و ارز دیجیتال مشهور است.

Pwei (Finney): اشاره دارد به هال فینی (Hal Finney)، دانشمند علوم کامپیوتر و رمزنگاری که از اولین توسعه‌دهندگان بیت کوین بود. او همچنین اولین شخصی بود که از ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) بیت کوین دریافت کرد.

Ether (Buterin): اشاره دارد به ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق اتریوم.

معرفی واحدهای شمارش اتریوم

 

اشتراک گذاری در:
منبع مقاله: Languages&Numbers

برچسب های مقاله:

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر مطالب مرتبط